حساب کاربری
آیا بدون ثبت حساب کاربری می توان خرید انجام داد ؟
بله.شما می توانید بدون ایجاد حساب کاربری نیز خرید انجام دهید.
آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل وجود دارد؟
شما میتوانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه "ویرایش مشخصات" به صفحهای منتقل میشوید که ویرایش اطلاعات وجود دارد.
آیا میتوانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟
برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه
"سفارش های ثبت شده" کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده شود.
ثبت و پیگیری سفارش
آیا در تمام ساعات شبانه روز میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته میتوانید سفارش خود را ثبت کنید. رسیدگی و پردازش سفارشهایی که در ساعتهای غیرکاری ثبت میشوند، در اولین ساعتهای کاری روز بعد و با اولویت بالاتر نسبت به سفارشات روز بعد انجام خواهد شد.
آیا میتوانم برای شخص دیگری خرید کنم و سفارش به آن فرد تحویل داده شود؟
بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید ،در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش " انتخاب آدرس"، شما میتوانید آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید.
آیا میتوانم با حساب کاربری خودم، خرید کنم و فاکتور به نام یک شخص حقوقی یا یک شرکت صادر شود؟
بله پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید در مرحله اطلاعات ارسال سفارش، مشخصات کامل شرکت یا شخص حقوقی مورد نظر را وارد نمایید.
چگونه از وضعیت سفارشی که ثبت کردهام، مطلع شوم؟
با عضویت در سایت می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. بعد از عضویت شما دارای مدیریت سفارش
می شوید به این صورت که لیست خریدهای شما در دسترس و قابل ویرایش خواهد بود. علاوه بر آن در قسمت پیگیری سفارش به راحتی می توانید شماره پیگیری خود را وارد کرده و از شرایط بسته خود آگاه شوید. در صورت نیاز می توانید با شماره تلفنهای ? و ? گرفته و از وضعیت سفارش خود آگاه شوید.
آیا میتوانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟
بله. سفارش خود را در سایت ثبت نمایید. مسئول فروش با شما تماس گرفته و مدت زمان انتظار برای تهیه کالا را به اطلاع شما می رساند.
میتوانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟
در صورتی که سفارش به انبار، جهت بسته بندی ارسال نشده باشد امکان ابطال وجود دارد. ولی چنان که سفارش توسط انباردار بسته بندی شده باشد امکان ابطال وجود ندارد.
بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با شما تماس بگیرم؟
خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، در صورتی که نیاز باشد کارشناس فروش جهان گستر با شما تماس خواهند گرفت.
میتوانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
اولویت با ارسال های اینترنتی می باشد.درصورتی که تعداد کالاهای سفارش شما زیاد نباشد امکان سفارش تلفنی بعد از ساعت 16 وجود دارد.
کالاهای عرضه شده
برای انتخاب و خرید کالا در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی برای کمک به من وجود دارد؟
ارشناسان بخش تولید ،تمام تلاش خود را میکنند تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت موجود، کافی و روشن باشد. در ضمن شما میتوانید سوال خود را در تالار گفتگو مطرح نمایید تا دیگران نیز استفاده نمایند.
کالاهایی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟
کالاهایی که موجود نیستند، اگر سفارش داخل باشند بین 1 تا 5 روز کاری تهیه و اگر سفارش خارج باشند بین 15 روز تا یک ماه تهیه می شوند.
آیا ممکن است کالایی را که سفارش میدهم موجود نباشد؟
بله. اگر کالایی موجود نباشد سبد خرید بارنگ قرمز مشخص می شود که در این صورت پس از ثبت سفارش مسئول فروش با شما تماس گرفته و مدت زمان تهیه آن را به شما اعلام میکنند.
آیا ویژگی هایی که برای محصول نوشته شده همان ویژگی های واقعی محصول است؟
بله. اغلب اوقات مطابقت دارند ولی در صورت عدم مغایرت می توانید با مسئول فروش تماس گرفته و برای مرجوع نمودن کالا و بازگشت وجه خود هماهنگی لازم را انجام دهید.
آیا تعداد خرید از یک کالا محدودیتی دارد؟
نه تنها در خرید تعدادی کالا، هیچ محدودیتی وجود ندارد بلکه سفارشات تعدادی بسته به کالاهای مورد نظر و تعداد درخواستی شامل تخفیف های گوناگونی خواهند شد. همچنین اگر تعداد مورد نظر بیشتر از موجودی کنونی فروشگاه باشد در اغلب موارد امکان تهیه آن در سریع ترین زمان و با بهترین قیمت ها از بازار های داخلی و خارجی خواهد بود.
پرداخت
مبلغ سفارشم را چگونه میتوانم پرداخت کنم؟
1- (پرداخت آنلاین (کلیه کارتهای عضو شبکه شتاب
با استفاده از کارت کدام بانکها میتوان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟
شما میتوانید با استفاده از همه ی کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت جهان گستر ، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
گاهی ممکن است در هنگام پرداخت ،شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حسابهای میانی بانک است و خود بانک مغایرتها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت میدهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برنگشت با بانک عامل پرداخت اینترنتی، تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
آیا میتوانم مبلغ سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟
برای خریدهای جزئی این امکان وجود ندارد، در صورتی که از تولیدکنندگان و یا شرکت ها هستید شرایط خود را به ایمیل زیر ارسال نمایید
support@orange-pi.ir
آیا میتوانم با چک مبلغ سفارش خود را پرداخت کنم؟
برای خریدهای جزئی این امکان وجود ندارد، در صورتی که از تولیدکنندگان و یا شرکت ها هستید شرایط خود را به ایمیل زیر ارسال نمایید
support@orange-pi.ir
ارسال سفارشات
به چه روشهایی میتوانم سفارش خود را تحویل بگیرم؟
در سرتاسر کشور سفارشها با پست پیشتاز یا سفارشی و یا ازطریق ترمینال ارسال میشوند و اگر شهرهایی دفتر نمایندگی تیپاکس داشته باشند، مشتری میتواند با انتخاب تیپاکس در مرحله انتخاب روش ارسال، این روش را انتخاب کند.
هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه میشود؟
هزینه ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است.
آیا میتوانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟
زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل تحویل و روش ارسال انتخابی شما متفاوت است. همچنین جز در روش پرداخت نقدی به پیک در مشهد ،قبل از ارسال سفارش ،شما میبایستی به یکی از روش های نامبرده شده مبلغ سفارش را پرداخت نمایید.
پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول میکشد تا به دستم برسد؟
زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است.
آیا میتوانم سفارشی را که با پست پیشتاز یا تیپاکس، ارسال شده رهگیری کنم؟
بله، شما برای رهگیری سفارشی که با پست پیشتاز ارسال شده میتوانید شماره 20 رقمی مرسوله پیشتاز را در آدرس زیر وارد کنید:
http://itemtracking.post.ir/
همچنین برای رهگیری سفارشی که با پست تیپاکس ارسال شده میتوانید با دفتر شعبه تیپاکس در شهر خود تماس بگیرید.
خدمات پس از فروش
آیا امکان بازگرداندن قطعات وجود دارد؟
قطعات الکترونیکی در صورتی که بسته بندی آن اصلا باز نشده باشد و قطعات مکانیکی در صورتی که کالا استفاده نشده باشد قابل ارجاع هستند.لازم به ذکر است هزینه های ارسال با مشتری است.
اگر کالای ارسال شده با آنچه سفارش دادهام و یا آنچه در سایت دیده ام مغایرت داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟
با واحد فروش تماس بگیرید و باهماهنگی، حداکثر تا 3 روز کاری بسته را مرجوع نمایید.
اگر کالایی که خریداری کردهام، ایراد فنی یا آسیب دیدگی داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟
با واحد فروش تماس بگیرید.
در صورت بازگرداندن کالا، مبلغ پرداخت شده چه زمانی و چگونه استرداد میشود؟
هنگامی که کالایی بازپس فرستاده شود، هماهنگی لازم برای استرداد مبلغ سفارش، با مشتری به عمل آمده و تا 4روز کاری، مبلغ به حساب مشتری مسترد خواهد شد.
قیمت
آیا قیمت محصولات در سایت به روز هستند؟
بله، جهان گستر به طور منظم و روزانه قیمت محصولات عرضه شده در وب سایت خود را کنترل و به روز رسانی میکند ولی در صورتی که قیمت یک کالا به روز نشده باشد مسئول فروش قیمت جدید را به شما اطلاع می دهد.
آیا برای مشتریان دائمی، خرید با تعداد بالا و یا خریدهای سازمانی ، قیمتها متفاوت خواهد بود؟
اگر از همکاران ما هستید سفارش خود را در سایت ثبت نموده تا بررسی شود و باتوجه به تعداد کالا بهترین قیمت به شما پیشنهاد شود.
آیا قیمتهای جهان گستر نسبت به بازار ارزانتر است؟
همواره جهان گستر سعی داشته تا قیمت بهتری نسبت به بازار ارائه دهد.
در صورتی که سفارشی را ثبت کنم، ممکن است پس از ثبت سفارش به دلایلی مانند نوسان قیمت ارز، مبلغ ثبت شده تغییر کند؟
در صورتی که مبلغ سفارش ، پرداخت شده باشد مبلغ تغییر نخواهد کرد ولی چنان که مبلغ را واریز نکرده باشد نوسانات قیمت با شما هماهنگ خواهد شد.