ورود به حساب کاربری   ثبت نام

قوانین و مقررات

قوانین خرید از سایت جهان گستر

هنگام سفارش‌دهی یا ثبت‌نام در سایت، کاربران موافقت می‌کنند که برای هماهنگی سفارش، معرفی محصولات، پرداخت و... با آن‌ها تماس گرفته شود یا ایمیل ارسال گردد.

رعایت حریم شخصی فروشگاه

همه مطالب در سایت جهان گستر، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط جهان گستر جزئی از دارایی جهان گستر محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس، در انحصار جهان گستر است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، پیگرد قانونی دارد.

نظرات کاربران و محتوای سایت

تیم جهان گستر همواره سعی می‌نماید، مطالب سایت( شامل مشخصات محصولات و...) با نهایت دقت و توجه ثبت گردند. اما تضمین نمی‌کند که توصیفات محصول و یا دیگر مطالب سایت عاری از اشتباه باشد. اگر محصول هر گونه مغایرتی با اطلاعات درج شده در سایت داشته باشد، مرجوع نمودن کالا با رعایت شرایط ذکر شده در همین صفحه ممکن خواهد بود. در ادامه شرایط یک خرید اینترنتی امن و معتبر از سایت جهان گستر آمده است. لازم است کلیه مشتریان پیش از خرید از مجموعه جهان گستر، نکات زیر را مطالعه نمایند. ثبت سفارش در سایت به منزله پذیرش این شرایط خواهد بود.

۱) قوانین مربوط به ثبت و پذیرش سفارش

۱ - مشتریان بایستی پیش از بسته بندی و ارسال، نسبت به پرداخت مبلغ کل سفارش اقدام نمایند. بدیهی است سفارشی که تسویه نشده باشد امکان ارسال نخواهند داشت. نکته۱: بلافاصله پس از واریز مبلغ، سفارش به بخش انبار و بسته بندی ارسال می‌گردد. در این صورت امکان برگشت سفارش، حذف یا اضافه کردن کالا به آن وجود نخواهد داشت. این موارد فقط با موافقت بخش فروش و کسر هزینه های مربوطه امکان‌پذیر می‌گردد. نکته۲: پس از ثبت سفارش، مسئول فروش در اولین فرصت آن را بررسی نموده و درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر، کمبود موجودی یا موارد دیگر با شما تماس می‌گیرد. درصورتی که خریدار پاسخگوی تماس نبوده یا نسبت به پرداخت وجه سفارش اقدام نکند، سفارش پس از سه روز کاری از زمان ثبت آن حذف خواهد شد. درصورتی که عضو سایت باشید امکان رهگیری سفارش و دسترسی به سفارش‌های حذف شده را خواهید داشت. نکته۳: درصورتی که شما عضو سایت باشید تا قبل از بررسی سفارش توسط مسئول فروش، امکان برگشت سفارش به پنل کاربری و ویرایش آن وجود دارد.
سفارش‌های تحت بررسی، تنها از طریق تماس با واحد فروش امکان برگشت به پنل شخصی را خواهند داشت. ضمنا سفارش‌های پرداخت آنلاین قابل برگشت نخواهند بود.
۲ - در هنگام سفارش، مشتریان باید مشخصات فردی نظیر نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس، کد پستی و... را به طور صحیح و کامل وارد نمایند. در غیر این صورت، بروز هرگونه مشکل در بررسی، تهیه و ارسال بسته از جمله موارد عدم ارسال، گم شدن بسته، پرداخت جریمه، افزایش هزینه ارسال و... برعهده مشتری خواهد بود.
۳ - سفارش‌ها با ارسال پیک و به صورت پس کرایه بعد از ثبت و بررسی توسط مسئول فروش و درصورت کامل بودن موجودی و نبود موانع دیگر، بلافاصله برای ارسال آماده می‌شوند. اگر برای زمان ارسال محدودیت خاصی دارید و یا تمایل به تغییر سفارش دارید سریعا با مسئول فروش تماس گرفته، موضوع را با ایشان هماهنگ نمایید. پس از بسته بندی، امکان لغو سفارش فقط با پرداخت هزینه‌های مربوطه ممکن خواهد بود. در صورت ارسال بسته لغو سفارش امکان‌پذیر نخواهد بود. مشتریان گرامی، بایستی موارد مورد نظر خود را هنگام ثبت سفارش در قسمت توضیحات مطرح نمایند.
۴ - در صورتی که موجودی کالایی در جهان گستر به اتمام برسد و فروشگاه امکان تهیه کالا یا ارسال کالای جایگزین (با موافقت مشتری) را نداشته باشد، مبلغ پرداخت شده به حساب مشتری برگشت می شود.
۵ - محصولات سفارشی که با درخواست مشتریان تولید و یا خریداری می شوند امکان کنسل شدن ندارند. اگر مبلغی پیش از سفارش، بابت بیعانه دریافت گردد، مشتری موظف است مابقی مبلغ را نیز در صورت تهیه سفارش پرداخت نماید. در غیر این صورت جهان گستر می‌تواند نسبت به مطالبه مابه تفاوت ادعا نماید. همچنین در بعضی موارد قابلیت تهیه مجدد محصولات سفارشی وجود ندارد. لذا جهان گستر تضمین نمی‌‌کند، در آینده بتواند آن کالا را تهیه نماید.

۲) قوانین مربوط به ارسال‌ کالا

۱ - در فروشگاه جهان گستر روش‌های ارسال متنوعی با زمان حدودی دریافت کالا بیان شده است. مشتریان بایستی به این نکته توجه نمایند که زمان ذکر شده موارد اعلامی شرکت‌های حمل‌ونقل می‌باشد. لذا تاخیر در تحویل سفارش متوجه این شرکت‌ها بوده و خارج از حیطه مسئولیت جهان گستر خواهد بود. البته فروشگاه این موارد را تا حد ممکن پیگیری خواهد کرد. همچنین قوانین جدید پست و شرکت‌های حمل و نقل، خارج از حیطه مسئولیت این فروشگاه است. توجه داشته باشید برای سفارش‌های پست امکان انتخاب ساعت تحویل نخواهد بود.
۲ - روش ارسال با پیک تنها برای مشتریان ساکن مشهد امکان‌پذیر می‌باشد. برای مناطق دور نسبت به مرکز شهر و به خصوص شهرهای اطراف ممکن است زمان ارسال، نسبت به زمان ذکر شده، تغییر کند که دراین صورت مسئول فروش جهت هماهنگی با شما تماس می‌گیرد.
۳ - بهتر است مشتریان سفارش‌های ضروری خود را در ابتدای ساعت کاری و صبح هر روز ثبت و پرداخت نمایند تا هرچه سریع‌تر آماده شوند. درصورتی که سفارش شما تا زمان جمع‌آوری بسته‌ها آماده نشود، ارسال آن به روز کاری بعدی موکول خواهد شد.
۴ - خساراتی که ممکن است مشتریان بر اثر تاخیر در دریافت سفارش متحمل شوند بر عهده این فروشگاه نبوده و فروشگاه تنها مسئولیت تحویل اجناس به شما را دارد.
۵ - مدت زمان دریافت کالا در روش پست سفارشی بسیار طولانی بوده و امکان تاخیر در آن زیاد است. لذا این روش برای سفارش‌های ضروری مناسب نیست.

۳) قوانین لغو کردن سفارش

۱ - درصورتی که شما عضو سایت باشید تا قبل از بررسی سفارش توسط مسئول فروش، امکان برگشت سفارش به پنل کاربری خود را دارید. اگر سفارش تحت بررسی مسئول فروش قرار گیرد تنها با تماس با ایشان قادر خواهید بود سفارش را برگشت دهید. ضمنا سفارش‌های پرداخت آنلاین قابل برگشت نخواهند بود.
۲ - برای تهیه کالاهای سفارشی ، مبلغی از کل فاکتور به عنوان بیعانه از ایشان دریافت می‌گردد که این درصد با توجه به ویژگی هایی از جمله مدت زمان واردات یا تولید کالا، قیمت کالا، امکان فروش به غیر و... توسط فروشگاه مشخص می‌گردد و غالبا بین ۳۰ تا ۷۰ درصد مبلغ کل خواهد بود و مابقی مبلغ، بعد از تهیه کالا و موقع ارسال برای مشتری دریافت می‌گردد. این گونه سفارش‌ها قابل کنسل کردن نبوده و درصورتی که فروشگاه با کنسل شدن آن موافقت نماید مبلغ بیعانه مرجوع نخواهد شد . درصورتی که خسارت وارد شده بیش از آن باشد با جبران کامل خسارات و موافقت فروشگاه امکان‌پذیر می‌گردد.

۴) قوانین مرجوع کردن سفارش

۱ - برای مرجوع کردن کالا پس از هماهنگی، کالا باید در بسته بندی مناسب همراه با فاکتور خرید و توضیحات لازم در مورد علت مرجوعی برای جهان گستر بازگشت شود، درغیر این صورت و با بروزهرگونه عیب در هنگام حمل و نقل، امکان مرجوع کردن کالا از بین خواهد رفت. ضمنا هزینه برگشت کالا برعهده مشتری خواهد بود .
۲ - درصورت بازنشدن بسته قادر خواهید بود تا یک روز پس از دریافت با پرداخت هزینه های ارسال، بسته بندی و ... آن را برگشت نمایید.
۳ - خریداران باید در کمتر از ۲۴ ساعت پس از دریافت محصولات، شرکت را از وجود محصولات خراب باخبر نمایند. حداکثر زمان بازگشت محصول دو روز کاری پس از دریافت محصول است )برای محصولات با گارانتی ویژه این مدت ممکن است متفاوت باشد).
۴ - برای کالاهای دارای گارانتی، اگر محصول ایراد فنی داشته باشد، مسئول مربوطه صحت ادعای شما را بررسی می‌نماید. در این صورت اگر مشخص شود محصول قبل از ارسال ایراد داشته است، کالای سالم به صورت رایگان برای شما فرستاده خواهد شد و یا مبلغ کل واریز شده برایتان برگشت می‌شود.
۵ - برخی محصولات نیاز است تا به صورت مستقیم به تولیدکننده بازگشت داده شوند. کلیه این موارد باید با مسئول فروش هماهنگ گردد.
۶ - کالاهای دارای اشکالات فنی و یا ظاهری که در اثر استفاده نامناسب کاربران ایجاد شده باشد، قابل برگشت نیست.
۷ - درصورتی که به هردلیل اعم از خرابی، ایراد فنی یا ظاهری، عدم تطابق با ویژگی‌های ذکر شده در سایت و یا اشتباه در ارسال با مرجوع شدن کالا موافقت شده باشد فروشگاه تنها ملزم به پرداخت هزینه پرداخت شده توسط مشتری در زمان خرید خواهد بود و هزینه‌های جانبی اعم از صدمات به سیستم‌ها، بورد‌ها، پروژه‌ها، تعهدات تولیدکنندگان و... و یا افزایش و کاهش قیمت در این بازه زمانی مشمول آن نخواهد شد و جهان گستر هیچ تعهدی درقبال موارد دیگر نخواهد داشت.
۸ - درصورتی که کالایی مرجوع و مشخص گردد که مشکل مطرح شده درباره کالا صحیح نیست کالا پس از دریافت هزینه ارسال، مجددا به مشتری بازگردانده می‌شود. کالاهایی که یکبار مرجوع شده و تایید نگردند دیگر قابل برگشت نخواهند بود. لذا توجه نمایید که اگر برای یک کالا چندین عیب مطرح است همه‌ی موارد به طور کامل در برگه ای ذکر شده و همراه کالا ارسال شود. ارجاع بدون ذکر کتبی عیب کالا پذیرفته نمی‌شود.
۹ - اگر کالا مشمول گارانتی باشد باید برای برگشت آن مطابق شرایط گارانتی مربوطه عمل شود.
۱۰ - درصورتی که ایراد کالا از ظاهر آن مشخص باشد مشتری بایستی بدون باز کردن بسته بندی، آن کالا را مرجوع نماید . در غیر اینصورت بازگشت کالا ممکن نخواهد بود.
۱۱ - برای کالاهایی که ایراد فنی آن پس از تست مشخص می‌گردد باید طبق شرایط گارانتی کالا عمل شود. برای خریدهای بیش از یک عدد از هر کالا، پس از دریافت بسته ابتدا یک نمونه از آن را تست و درصورت وجود هرگونه عیب یا مغایرت بلافاصله و بدون تست مابقی فروشگاه را مطلع نمایید.توجه داشته باشید که برخی کالاها، پس از بازنمودن بسته بندی و تست، قابل بازگشت نخواهند بود.

سلامت محصول

فروشگاه جهان گستر محصولات خود را از فروشندگان معتبر بازار داخل و خارج کشور تهیه می‌نماید. جهان گستر عموما هیچ آزمایشی قبل از فروش بر روی محصولات انجام نمی دهد و تنها طبق قوانین گارانتی محصولات جوابگو خواهد بود.